Oy Orapac Ab lisää kapasiteettiaan uusilla investoinneilla

Pahvin- ja paperinjalostajat Jalo ry:n jäsenyritys Oy Orapac Ab investoi 1,0 milj. euroa uuteen stanssauskoneeseen sekä uuteen hukkapaperin käsittelylaitteistoon. Asennustyöt aloitetaan kesän aikana ja työn arvioidaan valmistuvan vuoden lopulla. Investointi tukee aiemmin tehtyjä strategisia kehitysinvestointeja ja nostaa valmistusprosessien automaatiotasoa. Uusien investointien myötä miniaaltopahvi- ja kartonkipakkausten stanssauskapasiteetti kaksinkertaistuu. Investointiin sisältyy integroitu hukkapaperin käsittelylaitteisto, jonka avulla pystytään käsittelemään stanssausprosessissa syntyvä kasvava hukkapaperin määrä.

Uudessa tasostanssauskoneessa arkit rekisteröidään optisella lukulaitteella, mikä lisää tarkkuutta ja parantaa stanssattujen pakkausten laatua samalla kun stanssausvirheiden mahdollisuus minimoituu. Ympäristövaikutukset vähenevät, kun paalauskone puristaa pakkausten stanssaamisesta syntyvän hukkapaperin noin 500 kg:n paaleiksi, jotka voidaan toimittaa suoraan paperitehtaalle uusiokäyttöön ilman välikäsittelyä.

Oy Orapac Ab on vuonna 1990 perustettu kotimainen perheyritys, joka toimii pakkausalalla ja valmistaa pakkauksia pääasiassa offsetpainetusta miniaaltopahvista ja kartongista Oravaisten perinteikkäässä tehdasympäristössä. Viime vuonna yhtiön liikevaihto oli 4,3 milj. euroa ja yrityksen palveluksessa työskenteli 23 kokoaikaista työntekijää.

Lisätietoa:

Toimitusjohtaja Fredric Tidström, puh 050 341 4405