Karto Oy osti HobbyOffice Oy:n koko osakekannan

Karto Oy on 29.5.2015 allekirjoitetulla kauppakirjalla ostanut koko HobbyOffice Oy:n osakekannan. HobbyOffice Oy jatkaa itsenäisenä yrityksenä osana Karto -konsernia. Osakekauppa ei vaikuta HobbyOfficen henkilökuntaan tai normaaliin toimintaan.

”Tehty osakekauppa on kasvustrategiamme mukainen. Haluamme olla yhä vahvempi toimija käyttötavarasektorissa ja HobbyOfficen tuoteportfolio tukee erinomaisesti tätä strategiaa. Yhdistämällä voimamme ja hyödyntämällä sekä yritystemme että tuotteidemme synergiaetuja pystymme jatkamaan kasvua vaikeasta markkinatilanteesta huolimatta” toteaa Karto Oy:n toimitusjohtaja Pekka Ojala.

”HobbyOfficen kannalta Karton tarjoama laajempi resurssipohja, lisenssit ja toiminnan kehittämisen mahdollisuudet antavat eväät kasvumme jatkumiselle. Osana Karto –konsernia olemme toimija joka voi entistä paremmin palvella niin olemassa olevia asiakkaitamme kuin saavuttaa uusia asiakkuuksia laajempien resurssien ja tuote- sekä palveluvalikoiman kehittymisen kautta” sanoo HobbyOffice Oy:n toimitusjohtaja Pekka Mattila.

Lisätietoja antavat:
Toimitusjohtaja Pekka Ojala, Karto Oy, 050 599 1674, pekka.ojala@karto.fi sekä Toimitusjohtaja Pekka Mattila, HobbyOffice Oy, 040 900 6410, pekka.mattila@hobbyoffice.fi

Karto Oy on vuodesta 1971 toiminut yritys jonka päätuotealueet ovat posti- ja onnittelukortit, adressit, lahjapaketoinnin tuotteet sekä sisustus- ja kattaustuotteet. Karto-konserniin kuuluvat Karton ja Suomen Pokkaritukun lisäksi myös Eestissä toimiva Karto Eesti ja Latviassa ja Liettuassa toimiva Puse Plus.  Karto konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 18 milj eur.

HobbyOffice Oy myy ja markkinoi laadukkaita askartelu-, koulu- ja toimistotarvikkeita Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. HobbyOffice-konserniin kuuluu Tampereella toimiva HobbyOffice Oy ja Eestissä toimiva OnePlast Oü, yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2014 oli noin 3 milj. euroa. Yli 20 vuoden kokemus ja laadukkaimpien valmistajien tuntemus takaavat asiakkaillemme kustannustehokkaan yhteistyöketjun. Toiminta-ajatuksemme on varmistaa asiakkaidemme kilpailukyky tarjoamalla mahdollisimman monipuolista askartelu-, koulu- sekä toimistotuotteiden valikoimaa valjastettuna ajanmukaisilla logistisilla ratkaisuilla.