Jalo on toimialajärjestö pahvin- ja paperinjalostajille

Pahvin- ja Paperinjalostus Suomessa on monipuolinen ja aktiivinen jatkuvaa tuotekehitystä vaativa toimiala, joka Jalo:n jäsenyrityksissä työllistää n. 1000 henkeä.

Yhdistyksen jäsenyritysten tuotanto käsittää ruoanlaitossa tarvittavia non food-tuotteita kotitalouksille, elintarviketeollisuuden tarvitsemia pakkauksia, paperipusseja, säilytys- ja kuljetustuotteita. Yritykset valmistavat kotitalouksille kortti ja paketointituotteita ja yrityksille markkinointi- ja mainosmateriaalia ja myyntipakkauksia.

Suomessa valmistettavat kirjekuoret tehdään Jalo:n jäsenyrityksissä. Tärkeä osa-alue Jalo:n yritysten toimintaa on teollisuuden palvelutuotanto, johon kuuluu arkitustoiminta ja räätälöidyt kierrehylsyt.

Jalo:n jäsenyritysten keskeisenä toiminta-ajatuksena on vastuullisuus ja ympäristöosaaminen. Tuotantoprosesseissa ja tuotekehityksessä otetaan huomioon tuotteen koko elinkaari, jotta ympäristön kuormitus olisi mahdollisimman vähäinen.

Eteläranta 10 7. Krs
www.jaloliitto.fi