Jalo:n monipuoliset jäsenedut ja -palvelut

Jalo ry neuvottelee alan työntekijöitä ja toimihenkilöitä koskevat työehtosopimukset ja antaa jäsenilleen sopimusten ja sosiaali- ja työlainsäädännön tulkinta-apua ja työsuhdeneuvontaa.  Jalo:n asiantuntija-apu on käytettävissä myös yksittäisissä paikallisissa neuvotteluissa.

Jalo:n palveluihin kuuluu myös tiedottaa jäseniään ajankohtaisista toimialaan, työmarkkinoihin ja lainsäädäntöhankkeisiin liittyvistä asioista. Yhdistys tarjoaa jäsenilleen seminaareja, erilaisia hankkeita ja verkostoitumistilaisuuksia sekä järjestää jäsenyritysten tarpeiden perusteella koulutus- ja tiedotustilaisuuksia.

Yhdistys neuvoo yrityksiä palkkaus- ja palkanlaskentajärjestelmien kehittämisessä ja seuraa pahvin- ja paperinjalostusalan työntekijöiden ja toimihenkilöiden palkkojen kehitystä. EK:n kokoamat palkkatilastot ovat jäsenyritysten käytössä.

Pahvin- ja Paperinjalostajain Yhdistys Jalo ry antaa jäsenilleen oikeudellista neuvontaa liittyen erilaisiin työoikeudellisiin riita-asioihin.

Tarvitsetko apua työehtosopimusten tulkinnassa ja työsuhdeneuvontaa? Ota yhteyttä!.

Yhteyshenkilöt:

johtava asiantuntija Raimo Kilpiäinen